Friday 25 January 2013

My Plan::::::.....


بسم الله الرحمن الرحيم

Setelah dua hari di rumah, maka misi bermula. Masakan pertama aku, yeah~~~ walaupun tak seberapa tapi boleh la buat mereka yang bujang makan,hihi.. takde pun resepi yg ingin aku kongsikan..so tnjuk gambar jela,hihi. Masuk kepada hari ke-2 aku mula berjinak untuk melihat bonda tercinta memasak sup tulang. Ahaks! Sedap ke? Hakikatnya, memang sedap. Alhamdulillah. Tapi maaf la takde gambar utk tatapan,hihi. Masuk hari ke-3 aku BELAJAR masak asam pedas. Actually, aku memang dah tahu masak asam pedas time cuti 5 bulan selepas matrik hari tu. Tapi resepi tak ingat sangat sebab dah lama tak masuk dapur,hihi. Ok~~~ next dish is roti bakar+nutella SDN.BHD. J Yang ni antara yang paling simple aku buat..~~~~lalalala [demam lala oleh cik ieza] ;-) . Kemudian, aku meneruskan lagi perjuangan aku,,yiha~ Nasi Goreng kacang panjang. Yang ni main letak je namanya. Ok done! insyaAllah lain kali ada masa masak lebih lagi. ~~~lalalalala

p/s: bukan tak nak masak 30 masakan tu..tapi saya nak merasa masakan bonda untuk cuti sebulan ni, so saya belajar sikit2. J

TADA!!!!!!! SELAMAT MENJAMU SELERA….. J

Hidangan pertama. Hihi. Mi segera goreng SDN.BHD


Nasi Goreng Senyuman Pagi   J
Bersama telur dadar berbawang.. [bawang nya kat bawah lak]



p/s: ni je yang mampu,,yang lain2 ada tapi belum terlaksana..dalam perancangan,hihi  J

-Aina Zarul- 

2 comments: