Friday 12 April 2013

Kembara Berembun:::...

SELAMAT SEJAHTERA

Now, i'm at home for mid-semester break. happy!! of course :) tiba2 ada mood nak bercerita pula. this is about my experince :)

Tanggal 5 April 2013, jam 12.00 tengah malam aku dan rakan-rakan yang lain telah bertolak ke Cameron Highlands. Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang lima jam itu, membuatkan hati aku berlonjak2 keriangan *kanak-kanak RIBENA* haha.. Sepanjang perjalanan tu memang aku tidur jela kerjanya,huhu.. Pada jam 5.50 pagi kami tiba di Cameron Highlands. Alhamdulillah . Kami menunaikan solat subuh dan kemudian meneruskan perjalanan ke destinasi yang dituju. First perception aku bila sampai ke tempat yang dituju>>>> tenang dan damai +++++ udara yang sejuk membeku,huhu. I really like it. Setibanya kami di sana kami mula memasang khemah dan buat la apa yang patut kan,hihi. Tepat jam 9.45 pagi, kami mula mendaki..yahoo!!! Inilah masa yang aku nanti2 kan. *lupa nak mention..actually aku pergi mendaki GUNUNG BEREMBUN* . Aku memang suka aktiviti yang sebbegini,huhu. Pendakian yang amat menyeronokkan. Kira-kira 2 jam mendaki kami berehat di suatu kawasan yang ada tempat rehat. *oppss kat kawasan cam ni pun ada kawasan rehat* huhu. Kemudian, kami meneruskan perjalanan hingga ke puncak. Setibanya di puncak , kami menikmati makan tengahari dengan damainya. (makan maggie kari je) .hahaha. Kira-kira 1 jam di puncak kami pun turun semula. (balik ke tempat asal,huhu) . Experince berada di puncak, aku rasa nyaman dan segar. Kabus yang menutup pandangan menambahkan lagi kesejukan dan kedamaian. I really enjoy with this expedition. Setelah berpuas hati snap2 gambar kat puncak kami pun turun. Hoho.. Ok,, time ni memang aku rasa macam tak nak pergi mendaki dah. Huhu. 3 kali aku jatuh. 1) jatuh tersungkur macam katak. 2) aku tergelincir sampai kaki aku masuk bawah batang pokok yang besar *terseliuh .ouchh* 3) aku tergelincir sampai duduk tersimpuh.haha.*yang ni memang aku gelak*. But all of them make my day :) it was an  awesome experience. *mata bersinar*. Kemudian, kami turun ke kawasana KOMARDI. Memang lalu kat tempat tanam sayur2 tu. Haha. Cantik and nampak segar tanamannya. Lastly, kami pun sampai ke basecamp. Masa ni memang aku happy sangat sebab dapat berehat. Huhu..

p/s: this is my first experience climbing the hill,hoho..before this masuk hutan je…… but lebih kurang sama. Cuma gunung lagi adventure.